Hypotheek advies Oisterwijk Midden Brabant Advies Oisterwijk
vrijdag, 22 november, 2024
Hypotheek advies Oisterwijk
Midden Brabant Advies Oisterwijk

Nieuwe logo zorgt voor 20% meer bezoekers


Care Inn

Een van de vernieuwingen die we afgelopen zomer hebben doorgevoerd op onze website, is een nieuw logo. Precies vanaf dat moment is het aantal bezoekers opvallend toegenomen.

Het nieuwe links en het oude rechts…

Op onze website was het logo tot medio 2023 zwart met een wat ‘zakelijk’ blauw; de icon/ favicon (vierkante blokje) toonde een simpele ‘ON’ en op de diverse socials pronkte het oude gemeentewapen. Het werd met de viering van ons 15-jarige bestaan tijd het oude beeld te vervangen, en meteen ook te zorgen voor een consistente uitstraling op alle socials. Die sociale media blijkt niet alleen van belang als bron, ‘wat speelt er in de samenleving’, maar dient ook als verspreidingskanaal. Het structureel delen van nieuwsberichten via de diverse socials was 14 jaar geleden – bij onze start daarmee – enorm vernieuwend en voor media uniek. Veel media zijn daar later mee begonnen; soms zelfs pas recent.

Kleurrijk

Omdat social media zo belangrijk is werd gekozen voor een kleurrijk logo dat – zo was het doel – zou opvallen tussen de vele berichten op die socials. We zijn dan ook op zoek gegaan naar iets dat opvalt tussen en zich onderscheid van de menigte. Maar dat niet alleen; met meerdere kleuren hebben we ook de diversiteit aan thema’s willen uitbeelden. Ons nieuws bevat onder andere thema’s als recreatief, sport, gemeente, 112, jeugd, welzijn, cultuur… en zo nog veel meer. Een kleurrijke mix van lokaal nieuws; een allerlei aan lokale informatie, gebeurtenissen en activiteiten.

Opvallend

Bij het bestuderen van de kijkcijfers viel afgelopen week iets op. Normaal varieert het aantal unieke bezoekers tussen de 40 en 50.000. Wij geven altijd ‘meer dan 40.000’ aan, maar soms zijn dat er meer, bijvoorbeeld door actualiteiten of regionale en landelijke aandacht. En dat het gehele jaar door, want de tijd dat er in vakanties een flinke dip verschijnt is met de komst van smartphone en een ruimer internetbereik in de vakantielanden al jaren voorbij. (Die bezoekers zijn momenteel samen goed voor ruim 2 miljoen bezoeken met ruim 7 miljoen paginabezoeken per jaar; ten opzichte van 2022 respectievelijk 1,8 en 5,8 miljoen).

20% meer

Opvallend is dat de maanden die volgden na de implementatie van het nieuwe logo, de uitvoering daarvan was op 5 juni van dit jaar, het aantal unieke bezoekers is toegenomen met gemiddeld 20% ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar. De maanden daarvoor bleef het aantal bezoekers nagenoeg gelijk ten opzichte van het voorgaande jaar. Uiteraard spelen er altijd meer factoren mee die invloed hebben op de bezoekersaantallen, en is nooit helemaal te zeggen welke dat zijn. Deze verandering is daarin echter wel opvallend.

Dat zo iets simpels als een opvallend kleurrijk logo voor 20% meer bezoekers zorgt? We hadden dit niet verwacht, en zeker niet in deze omvang!

Lees hier meer over kleine stapjes in vernieuwingen

 

 


Scroll, swipe, klik en lees meer!


brandprevent

lelieveld

Vakgarage


glascentrale
Gerelateerd nieuws
Laatste nieuws