Midden Brabant Advies Regio Bank

Klanten ContourdeTwern Oisterwijk zijn erg tevreden

ContourdeTwern heeft hoge scores behaald op het klanttevredenheidsonderzoek (KTO) dat ze onder meer dan 2.300 partners en bewoners heeft uitgevoerd.

Zo was meer dan 90% van de ondervraagde vrijwilligersorganisaties (heel) tevreden over de ondersteuning vanuit ContourdeTwern, onderschreef 87% van de bewoners goed vooruit te zijn geholpen, en zou 96% van de netwerkpartners ContourdeTwern aanbevelen bij anderen. In 2019 voerde ContourdeTwern het grootschalige KTO voor het eerst in de huidige, digitale opzet uit. In 2020 waren de scores over het algemeen net iets hoger dan in 2019. De samenwerking met netwerkpartners liet een stijging van 10% zien in de categorie ‘heel tevreden’: de tevredenheid van vrijwilligers binnen die categorie steeg zelfs met 11,5 %. Bij bewoners was die stijging 7%. Jongeren waren iets minder (1,5%) tevreden dan in 2019.

ContourdeTwern geeft informatie en ondersteuning

Gon Mevis, directeur|bestuurder bij ContourdeTwern: “Een heel mooi compliment naar onze organisatie en iedereen die daar het afgelopen, turbulente jaar zo’n belangrijke bijdrage in heeft gehad. Het is nu zaak de scherpte niet te verliezen. We willen echt het verschil maken en de samenleving sterker en veerkrachtiger maken. Dat blijft een immense opgave. Deze uitslag geeft ons een serieuze indicatie dat we op de goede weg zijn.”

ContourdeTwern liet het onderzoek uitvoeren in zestien gemeenten waarin ze actief is en ook voor de jongerenafdelingen R-Newt en R-Newt Kids werden vragen gesteld. Het onderzoek werd opgesplitst in de doelgroepen netwerkpartners, vrijwilligersorganisaties, vrijwilligers, bewoners, jongeren en kids. De vragen hadden onder meer betrekking op de tevredenheid over de samenwerking of inzet, verwachtingen en doelstellingen, en aanbevelingen. Uit de open antwoorden blijkt vooral dat partners en bewoners ook de inzet en aanwezigheid van ContourdeTwern in coronatijd ontzettend waarderen, maar dat de organisatie over die inzet nog explicieter mag communiceren.

De welzijnsorganisatie werkt veelal in opdracht van of gesubsidieerd door gemeenten en staat voor een zelfredzame, sociale samenleving. Dat is niet altijd en voor iedereen vanzelfsprekend. Daarom helpen ze mensen en buurten bij het oplossen van kleine en grote vragen en bij mooie projecten die mensen samenbrengen. Dat doen ze met opgedane kennis, verschillende middelen en samen met overheden en partners. Maar vooral met bevlogen medewerkers en vrijwilligers. ‘Want wij doen het nooit alleen.’

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Agenda